Mariedal Cup

I helgen var jag och de andra i Lyckeby goif iväg och spelade Mariedal cup. Det är en stor inomhusturnering i fotboll. Vår insats är jag mycket imponerad över. Man kan läsa om cupen på http://www.mariedal.se/ .

Går inte att beskriva stämningen i hallen på ett bra sätt. Det var kul som tusan. Vi gick vidare från gruppen och gick vidare till steg 2. Där vi fick möta elfsborg och 2 andra lag. Första matchen var mot elfsborg och vi tajtade ihop försvaret och satsade på kontringar. Vi lyckades hålla nollan och mot slutet gjorde vi också 1-0. Mäkta imponerande! Det var stort. Vi fortsatte och vann de andra 2 matcherna och lyckades nå steg 3. Där spelade vi 2 lika och en vinst och det räckte för att nå åttondelsfinal där vi fick möta Degerfors. Vi började matchen katastrofalt dåligt och släppte in 2 mål på en minut. Vi var illa ute men kämpade oss in i matchen. Vid underläge med 3-4 skulle vi haft en frispark precis utanför straffområdet, men domaren satte käppar i hjulet och på kontringen efter satte dom 3-5. Luften gick ur oss och vårt cupäventyr var slut för denna gången. Men en stor eloge till grabbarna som var med och tog "lilla" lyckeby till en plats bland de 16 bästa. Jag är iaf stolt :)

För övrigt kan ni kolla på denna videon http://www.bt.se/edrum.jsp?article=277563&first=4&pagesize=1&page=3 där vi är med (det gröna laget som kör "ringen").

Nu blir det iaf att varva ner och förhoppningsvis somna snabbt.

Längtar tills den 23 November då Guitar Hero III kommer ut till Wii :D Längtar som fasen efter det..

För övrigt kan tilläggas att jag fått min domartröja, så nu kan jag gå in helhjärtat med det här domeriet. Köpte även en pistol till mitt wii. Var rätt kul att lira med den men det är nästan skönare att lira utan den.

Bloggen i övrigt är "under konstruktion". Har endel ideer som jag kommer genomföra när vi flyttar (kommer förövrigt skriva oftare i bloggen då det blivit på tok för lite på sistone). Kan avslöja att det kommer kanske läggas in spelrecensioner från Wii och PC. Men mer om det i December/Januari då jag flyttar till en 3:a i centrala Karlskrona. Får nästan dra igång " Mogges fredags-fräckis" också, kanske till och med kan konkurrera ut Gert ;)

Nu blir det att sova.. Natti natti..!

Filmer och  bilder kommer läggas upp under veckan!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0