Mordet i Rödeby

USCH!

När man kom till jobbet i lördags så får man höra att 2 killar har blivit skjutna i Rödeby. Jag blev helt paff, jag har ju bott i Rödeby i nästan hela mitt liv (förutom de sista 3 månaderna). Det är helt sinnessjukt. Jag hade hellre sett att Aftonbladet skrev om något roligt som hänt i Rödeby. Istället får man läsa att 2 killar har blivit skjutna och att den ena även dött. Så ofattbart att det händer i denna lilla byn. Tragiskt att en familjefader är tvungen att skjuta 2 personer för att få stopp på allt. Gänget hade ju tydligen trackat dem i flera år. Vad har polisen gjort i flera år? Ja, det kan man ju undra. De har ju fått flera telefonsamtal från familjen men endast nonchalerat samtalen. De skulle istället tagit tag i saken från första början så hade det här aldrig hänt.

Ni har ju säkert läst tidningarna... man kan se på det från 2 olika perspektiv. Det ena från mannens sida och den andra från gängets sida.

Mannens sida: Om någon har trakasserat ens familj i åratal så någn gång rinner bägaren över. Om någon kommer in med träpåkar på din trädgård och du känner 1000 olika känslor på samma gång så förstår man faktiskt mannens reaktion. De hade ju trakasserat dem och mannen blev antagligen rädd och arg och kunde inte behärska sig. Då slår det slint i huvudet.

Gängets sida: Jätte sorgligt att pojken är död men vad gjorde dom däruppe från första början? Hade dom inte muppat sig hade detta aldrig hänt. Nu känner sig gänget nedstämda och ledsna för vad de förosakat. Hade gänget resonerat att "Alla människor är lika mycket värda", hade detta inte hänt. Oturligt att Simon var med för första gången och något sånt här händer.

Det jag menar är att det inte enbart är pappans fel att en pojke är död och den andra har allvarliga skador. Utan det finns 3 st parter som är ansvariga för detta Familjen, Gänget och Polisen. Det är ju verkligen det så det finns inte mer att säga. Nu tog pappan lagen i egna händer men frågan är om många andra inte gjort liknande saker.

Det var allt jag hade att säga om denna tragedi.



Vid pennan, Mogge!


Kommentarer
Postat av: TP

Så rätt så.
Ibland känns det som att man kunnat räkna med att "nåt i den stilen" skulle kunna ha hänt så pass länge så att då är det inte förvånande att det sker. Känner inte någon inblandad i det här, men mest står jag nog på familjens och pappans sida.

2007-10-09 @ 18:39:04
Postat av: Rune

Hade gjort likadant om någon trakasserat min familj utan att någon brytt sig.

2007-10-09 @ 18:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0