En ny lägenhet..!

Idag var jag och sandra och kollade på en lägenhet inne i stan (karlskrona). Det var som sagt en 3:a och alldeles underbart fin. Det fanns en kakelugn som var mkt vacker. Med sin pedistaliska utstrålning glänste den över allt annat i lägenheten. Så just nu har vi diskuterat hur vi ska göra.. Ska vi flytta eller inte?

Såhär är läget: Vi har en 2:a på cirkus 57 kvadratmeter. Vi trivs alldeles underbart här på pantarholmen och det enda som verkligen fattas är mer utrymme. Därför vill vi ha en 3:a så att vi kan göra ett studerings- och datorrum. Detta finns i den 3:a vi har kollat på som ligger på 68 kvadrat. Det blir ju lite mer utrymme eftersom det finns ett rum till och sen är köket större med mer luckor. Det kommer nog enbart bli skoj att flytta.

En lista med för och nackdelar om lägenheten:
Nackdelar: 1. I ena sovrummet och storarummet är inte väggarna 90 grader, vilket kan leda till att det blir problem med möblering. 2. Det andra sovrummet har en grön tapet, vilken kanske inte var för fin.

Fördelar: 1. Närmre jobbet. 2. Närmare till stan. 3. Bättre ljudisolerat. 4. Lägenheten är STÖRRE! 5. Större kök.

Som man ser på listan hittar jag fler fördelar än nackdelar. Det kanske är ett bra tecken men vad vet jag?! :)


Nej nu ska jag nog avsluta och gå och knyta mig.. Återkommer någon annan dag :)


Lägger in en bild från när vi renoverade vår nuvarande lägenhet :)


image4
Renoveringskillen ;)


Kommentarer
Postat av: lena

slitvargen,

2007-09-18 @ 08:29:11
Postat av: anonym

du e nice!!!

2007-09-18 @ 16:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0