Hemvärnet - fina killar!

Idag började dagen kl 7 på jobbet. Innan det är jag inte vaken :) Dagen var som alla andra, softade och tog det lugnt. TIll lunch var det pannkakor och sylt.. MUMS.! jag åt minst 11 stycken. Proppmätt gick man därifrån och var bålnöjd. Sedan fick jag erbjudande att jobba till kl 19.00. Det tackade jag ja till, så det blev ett 12 timmars pass för mig idag :) är faktiskt inte så trött ändå.. trodde jag skulle vara död nu :)

Hemvärnet har några fina killar. Gamla gubbar som typ är 80 år kommer in och lämnar grejer. Tycker det borde finnas en åldersgräns. Tänk er själva att massa 70-åringar springer runt i skogen och leker pang-pang. Det är ju ett under om de klarar sig utan att få en hjärtattack. :/ Det är ju farligt för deras hälsa.. tänk er själva när de leker krig och dom över 70 blir beskjutna med lösa skott från 50 meter. POOOF.!! HJÄRTATTACK!!

Totalt jävla livsfarligt är vad det är..

Och endel killar ska nog inte ha vapen. Kan tänka mig en sån där vapenfixerad 28-åring som skjuter skarpt hej vilt. Han käkar handgranater till frukost och gillar att döda.. Nej fy, vill nog inte vara med i hemvärnet. har aldrig varit något för mig. Att springa runt och leka krig i skogen och dela sovsäck med en kille. Nej nej nej, det håller inte.

Imorgon blir det som vanligt jobbet sedan blir det att åka hem en runda. ska packa ihop lite saker inför helgen då jag ska ner till Karlshamn och gå domarkurs. Ska bli både kul och tråkigt. Tråkiga är ju att sandra är ledig i helgen och jag är bortrest. :/

Men men.. återkommer med mer info senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0