Tisdag - värre än måndag!

Vilken pissdag detta har varit. Usch och fy! Nej, imorse skulle jag nog bara stängt av mobilen och gått och lagt mig igen. Jobbet var jag inte sugen på för 5 öre. Det spelar ingen roll hur tidigt man sover, man är lika trött för det. På jobbet var det segt och sen får jag reda på att sandras föräldrars katt, Missan, ska avlivas. Inget kul alls, men fanns dock inget att göra åt det. Hon bajsade och kissade överallt i lägenheten hela tiden.

Efter jobbet var det att åka ut till Team Sportia där jag provade fotbollsskor och ett par ljumskbyxor. Medan jag gjorde det åkte sandra till Rödeby för att hämta kattburen. Sen när jag var klar åkte vi till McDonalds och köpte 3 cheeseburgare eftersom jag inte hann käka.

När jag kom hem så var det dags att hämta Missan. Så jag, Emmelie och Lena åkte ut till veterinären medan sandra skjutsade Uhle till fotbollen. Det kändes inte så farligt när vi väl åkte men när vi kom till veterinären kändes det bara tomt. Man kände sån medkänsla för missan. Men jag tror ändå att hon kommer få det bättre där hon befinner sig nu. Nu när allt har lugnat sig lite så upptäckte jag hur obehagligt det var. Men det fanns dock inget att göra åt det så jag tycker Lena tog rätt beslut. Bättre att göra det direkt istället för att dra ut på det. Missan kommer vara saknad även om man inte märkte av henne så mkt. Vem ska nu Zlatan bossa över ? Vem ska nu vara den som sover på Emmes säng ? Många frågor, svaren får tiden utvisa.

Men jag anser att Missan har det utomordentligt bra där hon är nu och ligger där och vakar över oss (det känns så, har ju trots allt varit 5 år med henne).

Min mosters katt dog igår, påkörd av en bil när den blev jagad av en annan katt. Hugo, min kusin (5år), hade varit helt förtvivlad. Truls hann inte ens bli ett år. Det känns hemskt men världen är inte rättvis!

Vi får hoppas morgondagen blir bättre. En positiv sak med denna dagen är ändå att Mormor som opererats idag mår bra. Det är alltid något som lyser upp den mörkaste dagen...

Kommentarer
Postat av: svärmor

Tack för hjälpen idag, ja jag tror Missan får det bättre nu känns tomt, men det går över.
Tack tack svärmor

2008-02-12 @ 21:58:57
Postat av: Frida

Massa elände med katterna tråkigt. Men er Molly mår bra elr? Allt bra med er annars? Kram

2008-02-12 @ 22:18:27
URL: http://Fritzans.blogg.se
Postat av: Frida

Massa elände med katterna tråkigt. Men er Molly mår bra elr? Allt bra med er annars? Kram

2008-02-12 @ 22:28:04
URL: http://Fritzans.blogg.se
Postat av: Frida

kostig blev två kommentarer inte alls menningen.

2008-02-12 @ 22:36:47
URL: http://Fritzans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0